کد خبر: 1178402
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی از کاهش 23 درصدی پرونده‌های کمیسیون پزشکی قانونی در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.
سهیلا سعیدی

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، هادی نورس، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: طی چهار ماه نخست امسال 64 جلسه کمیسیون در پزشکی قانونی استان برگزار شد که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 83 مورد بود.

مدیر کل پزشکی قانونی با اعلام این خبر افزود: به دنبال اتخاذ راه کارهای مناسب و برنامه های اموزشی و هماهنگی انجام شده با قضات و پزشکان شاهد کاهش ورودی پرونده های کمیسیون پزشکی هستیم.

وی بیان کرد: این امر موجب می شود تا پرونده های موجود با توجه به محدودیت شدید نیروی انسانی و کارشناس، با دقت و توجه بیشتر بررسی و در کمیسیون مطرح گردد. 

نورس اعلام داشت: لازم به ذکر است پرونده‌ها به دلایل مختلف به اداره کمیسیون‌ها ارجاع داده می‌شوند از جمله پرونده‌های روان‌پزشکی که ملزم به طرح در کمیسیون هستند از جمله بررسی رشد و کمال عقلی، بررسی درخواست تغییر جنسیت و رفع حجر می‌باشند که تعداد پرونده های با موضوع روانپزشکی در چهار ماهه نخست امسال تعداد 9 پرونده بود.

دکتر نورس ادامه داد: همچنین در صورت اعتراض افراد به گواهی صادره در بخش معاینات و تعیین علت فوت، بررسی مجدد آن در کمیسیون مطرح می‌شود که در این بخش 14 پرونده معاینات و چهار پرونده تعیین علت فوت تا پایان تیر بررسی شده اند.

بیشترین پرونده‌ها در کمیسیون‌های پزشکی قانونی به دنبال شکایت از کادر درمان تشکیل می شوند، نورس با بیان این موضوع گفت: در این بخش تا پایان تیر 13 پرونده بررسی قصور احتمالی کادر درمان بررسی شده‌اند و موضوعات این کمیسیون‌ها به ترتیب جراحی دندان(پنج پرونده) دندان(پنج پرونده) بوده و پس از آن پوست و مو،داخلی و گوش و حلق و بینی بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اشاره کرد: در سال گذشته تعداد 213 پرونده در جلسات کمیسیون‌های پزشکی قانونی طرح و به نتیجه رسیده‌اند. 

نورس در پایان اعلام کرد: در سال گذشته امکان برگزاری کمیسیون‌های مجازی برای ارباب‌رجوع فراهم گردید که بدین ترتیب نیاز به حضور فرد در مکان برگزاری جلسه که اغلب تهران است نمی‌باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار